Het meten van patiëntervaringen is één van de bronnen om met elkaar de zorg te verbeteren. De beschikbare informatie over PREMs is versnipperd en niet altijd duidelijk en up-to-date. Dit vormt een uitdaging voor zorgteams die aan de slag gaan met waardegedreven zorg en beperkt bekend zijn met PREMs. Voor deze doelgroep is het PREM spiekbriefje ontwikkeld.
Graag consulteren we hoe dit spiekbriefje wordt ervaren in de praktijk. Daarom vragen we uw reactie op deze vragen:
- Vindt u het PREM spiekbriefje bruikbaar voor waardegedreven zorgteams?
- Mist u onderwerpen of vragen?
- Heeft u referenties (bijv. website, artikel) die we kunnen toevoegen?
- Kent u praktijkvoorbeelden die passen bij de vragen in het spiekbriefje? Praktijkvoorbeelden die reeds beschikbaar zijn rond dit thema Santeon, ZorgkaartNederland, Erasmus en Haaglanden Medisch Centrum.
- Bent u van plan het spiekbriefje te gaan gebruiken?
U kunt uw inhoudelijke reactie sturen naar linnean@zinl.nl vóór 26 maart 2021. Wij hopen dat u wilt meedenken!
Dolf de Boer en Hileen Boosman